Новини
Поредният горд собственик на Komatsu Hybrid - фирма "Сигда" ООД
12.04.2017Интервю с поредният горд собственик на хибриден багер Komatsu - фирма "Сигда" ООД - бе публикувано на страниците на сп. "Строителна техника". Сред основните дейности на фирмата са транспорт, изкопни работи, промишлено строителство, тежка механизация, складово стопанство, контейнеризация и деконтейнеризация. Дружеството е на пазара от 10 години, като работи с някои от най-големите български предприятия - „Агрополихим” АД, “Каолин” ЕАД, Индустриална зона Варна-Запад, “Соларпро Холдинг” АД, Пристанище „Варна”, „Девня цимент” АД и др. Фирмата е собственик на над десет машини Komatsu, сред които и хибриден багер HB215LC-2.
Защо хибридните багери са предпочитан избор, какви са техните предимства спрямо конвенционалните машини и какво е бъдещето им в България? Отговорите на тези въпроси дава г-н Цветан Иванов, изпълнителен директор на "Сигда" ООД:
"Всички сравнения с конвенционалните машини са в плюс за хибрида – съотношението обем на кофа-тегло-габарит, производителност, бързина на работа, голям обхват на дейности, надеждност и икономичност", категоричен е г-н Цветан Иванов.
Вие сте един от гордите собственици на хибриди в България. Бихте ли ни разказали защо избрахте Komatsu и хибридната технология?
Komatsu е първата ни любов – това бяха първите машини, които закупихме преди повече от осем години, в началото на нашата работа, като в машинния ни парк в момента има над десет единици конвенционална техника Komatsu. Не сме от фирмите, които просто трупат такова количество машини – имаме добра организация, гъвкаво работно време, разнообразни ангажименти и политиката ни е да вършим максимален обем работа с оптимални технически средства. Разбира се, инвестициите в машини са доста сериозен разход, като за щастие нашите до сега са успешни.
Защо избрахме хибрид след толкова много конвенционални модели? Първоначално се бяхме насочили към по-големи конвенционални багери, но в последствие преценихме, че 23-тонният хибридще ни бъде по-полезен, защото е производителен почти колкото тях, а в същото време е по-икономичен. Решението ни се повлия също и от факта, че хибридът е от трето поколение, с подобрени характеристики и по-високи икономии. За нас това е от голямо значение, защото ниските разходи ни помогат да сме по-конкурентни в услугите, които предлагаме. Фактор е също сезонността на голяма част от дейностите ни – най-активни сме през лятото, когато се налага да правим верикални планировки и масови изкопи. Това изисква надеждност и добро съотношение между разходи и ефективност.
Г-н Цветан Иванов, изпълнителен директор на фирма "Сигда" ООД.
Какви предимства на Komatsu Hybrid спрямо конвенционалните модели наблюдавате във вашата работа?
Едно от предимствата на хибрида е, че е лесен за транспорт за местни обекти и ще намери приложение в много различни наши дейности – изкопи, товарене, зареждане на трошачка.Всички сравнения с конвенционалните машини са в плюс за хибрида – съотношението обем на кофа-тегло-габарит, производителност, бързина на работа, голям обхват на дейности, надеждност и икономичност.
Komatsu HB215LC-2, със своята хибридна технология, е най-удачната машина за нас. Това, което някои хора изтъкват като недостатъци, ние го виждаме като плюс, особенно за дейности свързани със строителсво и ремонт, с оформяне и вертикална планировка на терени, били те производствени или земеделски. Освен това хибридът е изключително функционален, подходящ за разнообразни приложения, каквито често имаме в работата си – зареждане на трошачки, рециклиране на строителни отпадъци, масови изкопи. Той е оптимален за нас откъм мощност, тегло, обем на кофата, начин на движение, работа на хибридната технология, ефективност и икономии. Друго голямо предимство е, че той покрива екологичните изисквания за вредни емисии което е важно както за нашите клиенти, така и за нас. Отделно, разбира се, че е Komatsu.
Имахте ли съмнения, преди да изберете хибридната технология?
Ние сме на пазара вече от 10 години, като доскоро нямахме опит с използването на хибридна технология, но се оказа, че машината се представя много добре. Впечатленията на оператора също са добри. Разбира се, съмнения винаги има, като при нас те дойдоха от това, че с предишния дилър сме имали проблеми със сервиза на Komatsu нашите машини работят в силно запрашена и агресивна среда, често имаме нужда от обслужване, затова ни трябва много сериозно сервизно звено. Убедени сме, че с представителството на Евромаркет нещата ще се изгладят. Засега нямаме проблеми, при диагностика на машините винаги се стига до същината на проблема за много кратък период, отстраняваме го с взаимни усилия и продължаваме.
Нашите машини работят в силно запрашена и агресивна среда, често имаме нужда от обслужване, затова ни трябва много сериозно сервизно звено", споделя г-н Цветан Иванов.
Каква е вашата прогноза за бъдещето на хибридните строителни машини? Какви според Вас са хората, които избират тази технология?
Бизнесът в България се движи с няколко години назад, така че предполагам, че хибридите тепърва ще навлизат. Пазарът е малък, не толкова либерализиран, а работата не винаги се взима на база най-добра оферта и най-добри условия. Според мен хората, които си купуват хибридни машини, са модерни, иновативни, фокусират се върху ниския разход, искат да са много гъвкави и не просто да оцеляват, а да предлагат качество на услуга на много добра цена, да бъдат конкурентни и да печелят. За тях е важно да бъдат собственици и мениджъри на фирми, въвеждащи в своята дейност технологии, които намаляват вредното влияние върху природата. И нашата цел е точно такава.
Можете да свалите интервюто в PDF файл от тук.
Прочетете повече за позитивните впечатления на българските компании, които се доверяват на Komatsu Hybrid:
В бъдеще ще се работи само с хибридни машини - интервю с Огнян Звездов, управител на фирма "Мони-07", която е собственик на първия в България 36-тонен хибриден багер Komatsu.
Най-изгодната опция не само за нас, но и за природата около нас - впечатленията на г-н Алексей Маншин, изпълнителен директор на фирма "Аква системс" АД, която е собственик на най-голям брой хибридни багери не само в България, но и в Европа.
Хибридните багери Komatsu – екологични и икономични - интервю с инж. Илиян Фотев, мениджър механизация на "Строително-предприемачески холдинг".
Хибридните багери Komatsu дават дори с 50% по-нисък разход на гориво - интервю с Иван Васев и Атанас Васев от "Строймаш" ООД, първата фирма в България, закупила Komatsu Hybrid.
Обратно към новините