Новини

Масатоши Моришита: Ще разширим гамата хибридни багери Komatsu

01.02.2019 Масатоши Моришита: Ще разширим гамата хибридни багери Komatsu

Технологията ни ще еволюира, убеден е г-н Масатоши Моришита, управляващ директор и CEO на KEISA – Komatsu Europe International N.V. Срещаме го в София в началото на януари след 4-часов полет и 7-часова работна среща, но въпреки умората долавяме искрата ентусиазъм в гласа му, докато ни разказва за иновациите, които световният лидер в строителната и минна техника Komatsu планира в бъдеще – нови модели хибридни багери, машини с изцяло електрическо задвижване и разширение на гамата техника с IMC – Intelligent Machine Control. Вижте повече в следващото интервю, публикувано във февруарския брой на сп. "Строителна техника":

Г-н Моришита, добре дошли отново в България. Като начало на нашия разговор, бихте ли обобщили резултатите на Komatsu Europe за 2018 година?

Благодаря за посрещането! Всъщност сме малко след средата на годината, тъй като за нас тя започва през април и наскоро приключихме първите 6 месеца. На този етап мога да кажа, че постигаме и дори надвишаваме таргетите си и сме в растеж в сравнение със същото време на миналата година. Бизнесът ни изглежда много добре, включително и в България, където пазарът е много позитивен и нашият партньор Евромаркет се справя отлично. Виждаме силен ръст на продажбите и много позитивни признаци за следващите 6 месеца.

Вярно е, че в България Komatsu има най-голям пазарен дял, особено при верижните багери, и се справя отлично с продажбата на хибриди. Каква според Вас е причината за този успех и кои мислите, че са най-важните умения за постигането му?

Най-важната причина за успех безспорно е, че търговските и продуктовите мениджъри на партньора ни познават добре клиентите си и разбират откъде те биха могли да извлекат предимства за бизнеса си. Това е особено значимо, ако говорим за хибридни багери, тъй като тяхната продуктивност зависи от това за какви приложения се използва машината. Търговецът трябва да е запознат със спецификите на работа на клиента и да прецени какъв тип багер е най-подходящ за него. Ако тези специфики се знаят предварително, ние със сигурност можем да демонстрираме икономия на гориво от поне 20-25% в сравнение с конвенционален модел.

Предвиждате ли внедряване на хибридна технология в други машини освен верижни багери, като например челни товарачи?

Работим по въпроса и, да, определено ще разширим гамата от хибридни модели в бъдеще. Може би обаче първо ще видим друг клас верижен хибриден багер.

Експериментира ли Komatsu и с други технологии – например за багери с напълно електрическо задвижване?

Това със сигурност ще се случи в бъдеще, тъй като вече провеждаме проучвания и експерименти в Европа. В началото няма да започнем директно с 23 или 36-тонен модел, но много скоро, надявам се, ще видим мини багер с напълно електрическо задвижване. И, да, технологията му със сигурност ще еволюира в бъдеще.

Друга интересна технология, която Komatsu успешно прилага в продуктите си, е IMC – Intelligent Machine Control. Какво е мнението Ви за смарт управлението на строителна техника и виждате ли бъдещето във внедряването на изкуствен интелект?

Това определено ще бъде следващата стъпка пред бизнеса ни. Възможностите се проучват и някои от иновациите вече са внедрени в наши продукти. В Япония и Европа например сме стартирали т.нар. Smart construction (IMC) и дори сме започнали да го рекламираме в уебсайта си. Тази технология също ще еволюира и очаквам в недалечно бъдеще машините ни да разполагат с приложения, които да позволят засичане и синхронизиране на работата по между им. За целта те ще бъдат снабдени с камери, но зад тези камери ще стои система, базирана на изкуствения интелект. Целта ни е да направим работата по-ефективна, по-продуктивна, а работната площадка – по-безопасна.

Как оценявате сегашното представяне на IMC в Европа?

Всъщност IMC се представя много добре. Разбира се, предпочитанията на клиентите ни зависят от модела, но планираме да разширим продуктовата си гама. Например в момента разполагаме с верижен багер в 20-тонния клас, но предвиждаме скоро и по-голям. Окуражава ни обратната връзка от клиентите, които тестват IMC и виждат ползите, които могат да извлекат. Тези компании купуват една машина, след това се връщат за втора и трета, а най-големият ни клиент вече има 6. Само на френския пазар сме продали над 130 машини с IMC. Това е изключителен пробив и със сигурност ще продължим в същата посока.

За финал, бихте ли споделили какви ще бъдат приоритетите на Komatsu за 2019 година?

Работим по много проекти. Предстоят ни премиери на нови продукти, нови комунални модули, нови прикачни съоръжения за багери... Имаме още много работа по утвърждаването на IMC, което е голямо предизвикателство за всички ни и искаме да представим предимствата на технологията по възможно най-добрия начин. Освен това скоро ще доставим за първи път в Европа големи минни камиони, които никога преди не са оперирали на континента. Така че очаквам една много интересна и динамична 2019 година.

Обратно към новините

Изпратете запитване

Код за сигурност: * Ако кодът не е разбираем можете да го презаредите, като кликнете върху него.

Вашата препоръка

Скъпи клиенти, ще се радваме да се запознаем и да чуем Вашето мнение и предложения за сайта, за да го подобрим за Ваше улеснение.

Код за сигурност: * Ако кодът не е разбираем можете да го презаредите, като кликнете върху него.